fredag 1. oktober 2010

Stokkøya - en perle langs kysten

I sommer oppdaget jeg Stokkøya.
En perle på Trøndelagskysten. Selvfølgelig kjørte jeg dit pr. MC. Det er en del av MC livet gleder det å oppdage nye steder og leve seg inn i naturen. For det er akkurat også det tingene dreier seg om på Stokkøya Sjøsenter.
Her er en virkelig i ett med naturelementene. Å overnatte på Sjøsenteret er helt spesielt. Her kan du bo i SUB-hus. Det er et byggverk i betong og glass. En hel rekke med små "celler", nærmest som et garasjenalegg. Egentlig litt primitivt men ganske så funksjonelt like vel. Jeg hadde "Sauehuset" og der var det tegnet sauer på betongveggen. Ikke vanskelig å finne seg til rette da :-). Jeg ruslet ned til stranden og oppdaget Strandbaren. Det er bare å velge seg et bord, inne eller ute, det er det sammme, for utsikten er perfekt uansett. Om noe føles primitivt er dette ren luksus. Her er menyen basert på ferske råvarer fra sjø og land. Kokkene kan sine ting og det er bare å lene seg tilbake og nyte. Åpne alle sanser, og la smasløker og synsintrykk gå helt i spinn. Gjett om jeg kosa meg med mat, vin og utsikt. Jeg anbefaler på det varmeste at dette må bli neste års sommeopplevelse for deg.
( bildet på Fotobloggen min under Himmelsk posten er fra Stokkøya)

12 kommentarer:

Viola sa...

Du i allverden for et vakkert sted, ja ikke bare det, men noen nydelige bilder du kommer opp med!! Imponert!! :) Det var spesielle overnattingshus! Og den flotte stranda da! Nydelige lys ut i horisonten! Takk for tips! Du er tøff som kjører MC Norge langs! :)

9na sa...

Oi for et flott sted! Og fine bilder, som alltid hos deg.

Anne sa...

Å ja!!! dit bare SKAL jeg!! tenk da du, jeg har ikke vært der ennå :-0 sikkert en opplevelse uansett vær faktisk. Snakka om den plasseen nesten ett år nå, og ennå står den på vent faktisk.

Foreldrene mine var der en søndag, og de ble nå skuffet sa dem, slitt og lite av opplevelser ellers..., men den stranda skal visstnok være trøndelags flotteste!!

Formen er strigende, men må nbå si det går treigt ja. Årsvis siden jeg har vært så på felgen du. Feber nesten en uke, og slapp som tusan. Nå begynner det å rette, men hosten henger igjen ennå.
Opp i alt dette gikk modemet vårt til dundas også, så nå blogges det via gubbens sim kort her, skitt sann, bedriften betaler, rart melka er dyr? he he

Kos deg i helgen søta, her er den rolig, men koser oss så best vi kan.

Anneklem

Og grattis med ny lue ja, fine ja?? gleder meg til å begynne bruke min jeg nå.

Rune Eide sa...

Her ser jeg at du har benyttet din "nye" linse vel. Fine mønstre og komposisjoner. her har du et godt utgangspunkt for en kolleksjon :-)

Havfruen sa...

Har du vært på Støkkøya? Det er jo ikke langt fra meg:) Vi har hytte i åfjord, det blir nabokommune til Stoksund og Stokkøya.
Enig....det er utrolig vakkert der men veien dit er jo helt jæ..li..
Men med mc tar du mindre plass på veien om ikke annet:)
Fosen har mange perler, håper du tar turen igjen. Du har enda mye usett:))
Ha en flott kveld, klem fra meg:)

Petunia sa...

Her mottas alle ferietips med stor takk og etter bildene dine å dømme, er dette litt av et sted!


Angående Nøsteboden, så har jeg ikke lekt meg med bildet. Bildet er tatt neste rett i front og det hellet slik, men jeg så det ikke før jeg kom hjem... men alle vil vel helle mot Fana, tror du ikke;)

Marie sa...

Hei :)
Eg har ingen hemmeligheter når det gjeld bilde :)

Eg har tatt dei fleste med det minste kamera mitt så eg kan ikkje lage dei for store. Dessutan blir det ganske dyrt med store bilde og eg vil prøve meg fram og sjå om eg får sal først.
Eg har valt å forstørre 17 motiv (3-5 kopiar av kvar)opp til 20x30cm, desse har eg passepartout på slik at dei passar inn i ramer som er 30x40cm. Eg har passepartout og ramer på 10 og ca 25 med berre passepartout.
I tillegg har ca 30 motiv som eg har fått i 10x15, desse har eg litt ulik størrelse på passepartout og ramer (har rama inn 24 + ein god del med passepartout).

Eg har bestilt bilda gjennom Eurofoto. Passepartout har eg kjøpt på Clas Ohlson, Spareland og Elite foto. Dei er billigast på Clas Ohlson. Viktig at både passepartout og innrammingstape er syrefri. Eg har brukt off white og svart(m/kvit stripe innerst) passepartout alt etter kva eg syntest passa best.
Ramene er heilt enkle, alle svarte.

Har invistert nokre tusen (innraming er dyrt!!!)...

Dette reknestykket kjem neppe til å gå i pluss, men folk brukar penger på dei utruligaste ting ikkje sant?

Og KANSKJE er eg heldig slik at eg får dekka utgiftene iallefall :)

Ps, eg funderer på kva pris eg skal legge meg på...

Håpar at du har fått svar på det du spurte om :) Du må berre spør igjen, eg deler gjerne erfaringar etter utstillinga :)

Får eg sal får du også sal!
Lukke til :)

Unknown sa...

Hei og takk for hilsen. Ikke bare trikken som tok meg til havet, jammen gjør ikke du det også!

Stokkøya ser aldeles herlig ut og du presenterer området på en fantastisk måte. Kunne godt tenkt meg blåskjell på Strandbaren. Er det varmt nok, så sitter jeg helst ute!

Ha fortsatt en fin søndag.

Irene sa...

Nydelig sted ... og flotte bilder! Kjempereklame du kommer med, du skulle fått en oppmerksomhet for dette :o)

Unknown sa...

Glemte noe tidligere i kveld; skulle jo utfordre deg mht bybanen!!! Tar du den? Jeg blir gjerne med på turen :-)

FO - 2 sa...

Det må ha vært en innholdsrik reise og opplevelse. Spennende!
Flotte bilder også.
Fine minner fra sommeren 2010. :)

ArneA sa...

Manglet bare broen over til Stokkøya som viser effekten av samfersels utvikling langs kysten, Folk flytter med sykkel og bil