mandag 2. februar 2009

Rocky Creek Bridge


I juni, når jeg skal kjøre motorsykkel langs Highway One i California, USA kommer jeg til å krysse denne broen. Den er et fantastisk skue. Broen strekker seg over en svær canyon som heter Rocky Creek og derav navnet på broen, Rocky Creek Bridge. Byggeåret er 1932. Info om broen finner du om du trykker på linken.Jeg oppdaget boen første gang i 2006, og da jeg stod på kanten og kikket ned i Stillehavet tenkte jeg at her skal jeg tilbake. Og til sommeren går den drømmen i oppfyllelse. Flere spennende broer finner du om du besøker Rune sin blogg. Han har liste over "brogyggerne"

11 kommentarer:

ArneA sa...

Husk å se rett frem når du kjører fort.
Vakker utsikt, og selvfølgelig en plass for å stoppe uten å være i risiko for påkjørsel

Rune Eide sa...

Den var et imponerende skue! Når en ser på detaljene så er det tydelig at på den tiden la de mer arbeid ned i - akkurat detaljene. De utformet betongen.

Du må ta flere bilder av den. Når du drar over igjen.

Turid sa...

Imponerende byggverk!
Skjønner godt at du gleder deg;)

Lene sa...

Å fyyyy og flate for et magasug jeg kjente - bare ved å se på bildet ditt. Kan bare tenke meg hvordan del føles i virkeligheten. Skulle vel ha vøri der, vel :)

Anne-Berit sa...

Litt av ei bro du har der,et imponerende byggverk.Bildene dine er såå fine.
Du får nok en fantastisk tur.

Unknown sa...

For en majestetisk bro.

Godt med drømmer som blir til virkelighet! Forstår at du gleder deg til denne turen.

Mht Lanzarote; du vil nok merke STOR forskjell fra siste besøk!

Ha en fin kveld!

Petunia sa...

Glede meg til å følge deg på to hjul gjennom sommeren:) Ja, via bloggen da!
Likte bildene dine!

Ivar Østtun sa...

Wow cow. Noe så stilig. Tenk deg å være slusk og jobbe på denne brua uten sikkerhet....
Vakker det ble den hvertfall.

GundaM sa...

Herligheten for en opplevelse det må bli!!!

Ang vår nye ovn ja, min mann sier det er viktig med tørr ved det er visst alfa omega;) Og så er lufttilgangen i pipa viktig samt at begge spjellene er riktig innstilt!
Imorra er første fyringsdag, så en natt til for lille Ippi inni der ;0)

Og så har jeg lagt inn en kommentar til hun som kopierer slik, men det ser ikke ut til at hun er så veldig ivrig på å se alvoret i det..Respekt, hva er det??? ser hun er ganske så ung da, det får jeg unnskylde henne med stakkar.

Ha en fin helg der ute Gawo;)Klem

Anonym sa...

Å så moro!!! Kos deg i Amerika sier jeg bare, mitt favorittland å feriere i. Med moderasjon, for jeg har bare vært der to ganger - men det lille jeg har sett har vært helt fantastisk!!!

Kjør forsiktig også! :)

Anonym sa...

Blir du med på utfordring til uka??? Se hos meg :)