fredag 17. april 2009

G er for GAWO sin Gold Wing.

I ABC i ord og bilder er vi kommet til bokstaven G.
Jeg velger så klart å skrive om min kjære Gold Wing. Sykkelen som jeg kjøpte i 2004, via en annonse på Finn.no. Jeg kikket på bildene som var lagt ut og forelsket meg momentant. Etter en telefon til eieren ble vi enige om at Gold Wingen skulle flytte fra Østlandet til Vestlandet. Og en kald dag i november kom vidunderet over fjellet. Den ble sendt med Haukeland transport og jeg vil påstå at for dem var dette en heller uvanlig last. Jeg stod klar og tok imot den dagen de kom. Jeg hadde ikke kjørt så stor motorsykkel før så sommerfuglene i magen var ganske mange. Men dette skal jeg klare tenkte jeg! Kjøresesongen var egentlig over så det bar rett på vinterlagring og dermed hadde jeg en hel vinter til å "psyke" meg opp til neste sesong. Jeg leste instruksjonsboken på norsk og engelsk og bestemte meg for at dette går så bra så. Øvelse gjør mester så klart så nå bukserer jeg de nærmere 369 kiloene ganske greit. (...med bensin på tanken er den enda tynge, for ikke å snakke om full oppakking til langtur). Jeg har pr. idag kjørt 50 tusen kilometer på 4 år. Det har blitt mange fine turer, korte som lange. Jeg har møtt mange spennende og glade mennesker, Anemone er en av dem :-) og jeg har opplevd mye glede underveis. Naturen har stått i fokus på alle mine turer og det er helt sant som det sies: å kjøre motorsykkel er frihet på 2 hjul. Møter du noen gang en som har et sånt jakkemerke på ryggen sin er han helt sikkert enig med meg. Nå er årets sesong i full gang og jeg merker at jeg har mye mindre tid til bloggen. Det er fine varme kvelder her på vestlandet og jeg er så klart ute og kjører. Enten alene eller sammen med gode venner. I kveld har vi hatt en fin runde med kaffestopp og bursdagfeiring for en av gutta. Leser han dette så sier jeg Gratulerer med dagen (Gratulerer er jo en fin G )

24 kommentarer:

Berit T sa...

Klart Gawo og Gold Wing hører sammen. Ja, tiden er inne nå for å hjule rundt i distriktet, og du skal vel ut på langtur også snart?

Men at den var så tung det hadde jeg ikke trodd...

Rekner med at du skal på farten i helga i finværet. Kjør forsiktig:o)

Anne-Berit sa...

Det ser så gøy ut å kjøre motorsykkel,og at det er frihet på to hjul,det tror jeg på.Skjønte nok du var ute og kjørte siden det var så stille på bloggene dine.Skjønner deg så godt,men kjør forsiktig da,og ta masse bilder.
God helg!

HildeS sa...

Jeg er så heldig å ha sittet på en Gold Wing.. Er ikke noe veldig kjent med to-hjulinger, men denne var jo som å sitte i en lenestol.. Kan tenke meg det er en fantastisk følelse å suse rundt på veien på en sånn..

Bling - our elf on the shelf sa...

Du er bra tøff som tørr å balansere alle de kg mellom føttene. Men jeg kan tenke meg det gir en unik frihetsfølelse å sette seg på sykkelen og bare suse avgårde :)

Pernille sa...

G for Gawo og Gold Wing: Jippi, det kunne ikke ha blitt mer perfekt:))
Jeg blir helt sykkelsyk når jeg ser bildene dine.
Får trøste meg med sykkelslippet på 1 mai. Det gleder jeg meg til:))

Ha ei koselig helg, Gawo:))

Muffin sa...

G for Godt innlegg igjen av Gawo! Nå er det vel sesong for å få litt luft under wingen, gleder meg til å følge med på ferden.

TorAa sa...

Og da kom svaret fra Østlandet:
håper å kunne Gratulere med en gedigen 2-hjuls sesong

Petunia sa...

Misunnner de den friheten på sykkelr. Det må jeg si! Og du er skikkelig tøff der du farer avgårde opp bakken her hjemme på vei til nye eventyr! Det må jo være en fordel med en så pass stor og tung sykkel når man skal pakke for langtur?
Ønkser deg og alle andre tuhjulinger en fin sykkelsesong!!

Dagrun sa...

Det var mange G-er i en tittel ja. Skjønner du har et spesielt forhold til sykkelen. Kjør forsiktig. :)

Marie sa...

Vi har ingen Gold Wing, men jag förstår definitivt glädjen. Vi ska snart ta ut vår MC, och hoppas på många härliga turer nu i vår/sommar.

ArneA sa...

Lykke til med en ny sesong på skrevs.
Kjør forsiktig og ta mange bilder til glede for oss andre som føler oss tryggere med fire vegger og støtputer rundt oss i trafikken

Rune Eide sa...

Du er dristig - og tøff! Nyt livet mens du har det og bring gledene videre til oss som lister oss rundt på føttene fremdeles.

Sommarträdgården sa...

Fina cyklar för långa och många mil på vägarna!Ha en fin helg!

elle-melle sa...

Et flott innlegg. Jeg merker at du nyter tiden på sykkelen - så lykke til med sesongen.
Selv hadde jeg aldri våget å sitte på en slik i fart.

God helg!

Anne sa...

Reknet med det sjø!! Det kunne ikke bli en annen G for deg min venn :-))

Men nå må jeg nok først som sist erkjenne at jeg har blitt til Anne siden jeg startet den fotobloggen min. passet så bra med et skifte, og dessuten ble jeg i løpet av minutter dita lei av å være en "blomst"?????!!!!! Jeg som er avblomstra for lengst..., og som dessuten går i frø rett som det er.

Regner med du har hatt en super påske!!?? og nå når våren er her skjønte jeg at det buset i ditt blod ja :-))) Kjør nå bare forsiktig begge to, det har du nå LOVT meg.

Å du!! finn gjerne veien igjen, alltid velkommen vet du. Ellers bare må vi i gang med å planlegge et treff igjen på sensommeren, og denne gangen skal du bare bli med, sann mine ord.
Har sendt deg en mail, les når du får tid.

Varm klem herfra, og hils JA :-)))

Anne sa...

Åååå ovder 300 kg mellom låra???? det hadde nok sikkert tatt knekken på meg også....

Anne-Sophie sa...

Artig å lese om gleden du har over Gold Wing`en din! Kos deg videre på den nå som våren har kommet.

Turid sa...

Ser også frem til en flott sesong på Gold Wingen , for da vet æ at det kommer sååå mange herlige bilder fra deg!!

Sologbolig sa...

Du er tøff som tør å kjøre ein slik stor sykkel. Men eg kan godt forstå deg når du seier at dette er frihet ! Flott innlegg! Ønsker deg ei fin ny veke !

Anonym sa...

Du verden for en doning!!
Jeg hadde nok aldri i livet våget meg opp på en slik, men forstår hvilken frihetsfølelse den må gi.. og glede!!
Et flott innlegg, og hils og gratuler fra meg også :)

MineSine sa...

Flotte bilder! Jeg og vil ha...... Kos deg med mange turer fremover :-)

Turid sa...

Skikkelig tøff G;)
Tenker du har vært på veien nå i helgen som var...;)

Marie sa...

Ja no er det vel tid for polering og så ut på tur :)
Gje eit vink om du er på desse trakter :)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Gratulera med dagen, kjære Gawo.
Smil og klem fra HildeS