mandag 21. januar 2013

Iskrystaller

Naturen er forunderlig. Jeg har hatt en fin helg med sol og kulde og da har jeg fartet rundt med fotoapparatet og prøvd og feste noe av dette forunderlige til minnebrikken. Akkurat nå er det is som fasinerer meg. Iskrystaller feks. Merkelig greia. Snøfnuggene som kom dalen ned og la seg så fint til rette omskapes i kulden til store iskrystaller. De vokser og vokser og blir nesten piggete.
Og der det ikke har vært snø blir det iskrystaller likevel. Litt fuktighet i luften, sånn som her i Bergen - og vips - så er den triste vinterhagen min forvandlet til et spennende sted.  
Litt leit at ikke skaperverket kan tas inn i varmen.

6 kommentarer:

Anne sa...

Iskrystaller! det er så fantastisk at en kan nesten ikke forstå det faktisk, og hvis en sktuderer på skikkelig nært hold er det nesten mer enn hva menneskehender kan lage.

Vært akkurat slik vær og føre hos oss i det siste også, men iskrystallene synes jeg er kjempevanskelig å fange fint i linsa, forsøkt flere ganger, men uten å lykkes helt. Bildene dine ble supre, men prøv å gå skikkelig nære og dybdeskarpheten er ikke lett å mestre. Kanskje skulle jeg spart til ett macro objektiv allikevel...

Fin fin kveld til deg søta!

Rune Eide sa...

Kaldt! Og samtidig vakkert :-)

Marie sa...

Nå har eg kosa meg lenge her inne hos deg :)
Har blitt lite surfing i det siste så nå her eg litt å ta igjen :)
Du har så mange fantastisk bilde der eg får bli med på tur både til fjelltoppar og i låglandet, akkurat sånn eg likar det!

Ønskjer deg fine vinterdagar framover :)

PS. Eg skulle gjerne vore på fototur saman med deg, trur me hadde fått det heilt topp ilag ;)

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Rune Eide sa...

Takk for kommentaren! Jeg tror du traff bra. Pollen i Arendal ser ganske anderledes ut om sommeren enn om vinteren - med skulpture, endene, bygningene og lyset, så fristet det med litt eksperimentering.

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Det siste bildet var skikkelig vakkert, og viser hvor kaldt det er:)

Kulden er jammen vakker:))) Men nå snur været, kanskje vi også får snø....( optimist:)) hehe:)))

Fin uke til deg:)