torsdag 21. oktober 2010

Fornuft og følelser

Bergen våknet til snø i dag. Sukk ... var det ikke vel tidlig å få vinter i oktober? Både hovedveier og sideveier var ... og er ... dekket av hvit våt nysnø. Jeg er ikke skodd for sånt føre så her gjelder det å være fornuftig. Jeg lar bilen stå!
Den første snøen betyr vanligvis fullstendig KAOS i trafikken.
Når jeg så kommer hjem fra fra jobb, litt sliten etter reisen som vanligvis tar en 1/2 time men som i dag tok 2 1/2 kan jeg glede meg over et gløtt av sol mellom snøbygene og se på at blomstene i hagen nikker "velkommen hjem" :-) Godt kledd er de, akkurat som meg men litt frossen likevel. Jeg føler at dette blir en laaaaaaang vinter.

6 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Ja, jeg føler selv at denne vinteren vil bli lang. Og kald. Frosten har satt seg i kroppen min, jeg fryser så jeg hakker tenner hver kveld når jeg legger meg. Det eneste som hjelper, er faktisk ett glass vin eller to før leggetid. Da er kroppstempen ved det "normale".

Vakre bilder hos deg, bare så synd snøen skaper slikt kaos for oss nordboere!

Klem Marit

Anne sa...

He he, mer enn oss jo :-0

Rune Eide sa...

Jamen var det mye mer vinter opp hos deg enn her ute på "kysten". Dette begynner å minne om bilder fra sist vinter - i januar. Bortsett fra de flotte blomstene da.

Jeg håper du nå skal kjøre på fire hjul og ikke to :-)

Marie sa...

Oi, er det så mykje snø i Bergen altså?

Flotte bilde da :)

Havfruen sa...

Usj...alt for tidlig med vinter enda...men det gir vakre motiv:))
Jeg kjørte med vinterdekk den første snødagen, her i bygda var det lite som minnet om kaos og GODT er det!! Hadde nok av det i Trondheim.

Ang den klokka..den er arv fra Gubbens familie..Mener det er Oldefar eller noe slikt som har laget den. Kanskje det fantes byggesett av den? :)) ANer ikke men fin er den og vår tikker fortsatt og funker:)
Ha en fin kveld i forhåpentligvis høstlige omgivelser:)

Viola sa...

Ja se der du---- SNØ!! Jo litt tidlig er det vel. Det er sant, det er skummelt å være ute i trafikken ved første snøfall, HVERT eneste år!! Men bildet er nydelig, og jeg synes det lukter snø.. Det snødde her også en dag før helga, men det var bare så vidt det var.. og den lå ikke lenge.. neste dag kom sola og slikket den i seg.. :)