søndag 16. mars 2008

Palmesøndag og tur

Planen min idag var å dra til fjells. Ville oppleve og stå på toppen her, omkranset av hvit snø og skue ut over Hardangerfjorden. Men siden jeg er forkjølet og motbakker ikke er av det gode nøyer jeg meg med et bilde fra i fjor. Jeg dro i stedet til fjorden. Til Fanafjorden og Grønneviken. Flere enn meg valgte sjøkanten idag.
Og påskefarger fant jeg også :-)Jeg ruslet en tur oppover i Arboretet og fant "et hav" av krokuser i full flor.
Jeg ble overrasket over å se at Rododendroen var kommet så langt allerede.Buskene var fulle av knopper.
Jeg gikk "amok" med fotoapparatet. Noen av bildene deler jeg så gjerne med dere. Er det ikke vakkert?. Så hvorfor dra til fjells når det er så nydelig i hagen. :-)

15 kommentarer:

Rune Eide sa...

Tusen takk for rhododendronen - den er min favoritt fremfor noen!!!!

God bedring!

Berit T sa...

Er så enig, hva skal vi med snø når vi kan ha det så flott som dette!!!
Rhodedendron nå???? Det var da fryktelig tidlig...eller, det er vel tidlige sorter.
Her har vært en flott dag idag med sol og vindstille- en stund- til i kveld da ble det vind og forsynemeg litt snø! Det vil jeg slett ikke ha, nei nå vil vi ha sol og varme slik at det går an å sitte ute, med fyr i utepeisen og noe godt i glasset eller koppen.
Dumt at du var blitt forkjølt da, håper det går fort over slik at du kommer deg rundt på to hjul, og kanskje turen går hit... Det hadde vært veldig artig, og skulle fått Marie på plass også, hun er en god brev-venninne helt fra barndommen. Og Hilde hadde kommet med en gang. Gu så kjekt vi skulle fått det!
Ja ja, kan iallefall tenke på det du....

Ønsker deg iallefall en god påskehelg, kos deg masse og bli frisk i en fart!

Øn

Muffin sa...

*Sukk*, altså. Det er et langt land vi bor i. Men det er stygt å være misunnelig, velger å glede meg over våren på dine vegne! Har kost meg veldig med å se på de flotte bildene dine. Ønsker deg en fortsatt fin vår!

Petunia sa...

Når jeg våknet i morges og så det lette melisdrysset ute, så er det vanskelig å forestille seg at rhododendronen blomster.
Håper forkjølesen din slipper taket og du komme deg til fjells en tur også...

ANNA-LYS sa...

Glad Påsk ledighet!

(( klem ))

ChatrinesLiving sa...

Wow, rene sommeren hos deg!
Nydelige bilder!
Ønsker deg en kjempefin påske!
Renger med at den også blir på 2 hjul;)
Kos deg masse!
Klem fra chatrine:)

Anonym sa...

Nydelige bilder, gleder meg til den blomstrer igjen! Bare 2-3 mnd igjen nå - herlig :)
Gleder meg sånn til ferien i år, kommer nok til å gå amok med kameraet :)))
Det blir gøy

Ønsker deg en riktig god påske og håper du får masse finvær, kos og alt som hører påska til :)

Pernille sa...

Gu så vakkert; Gawo!!!! Den Rhododendron var jo bare hiiiiimmelsk!!! Og krokusen er bare nydelig, og ja den kan vi se langt etter;) Hi hi hi. Men vi har masse snø, sol og påskestemning. Skiene ligger klar og no er vi på tur tilbake til hytta (snart)!!
Ha en rikig koselig påske og god bedring:)
Mine påske-bilder del 1 er no klar;)

Anne sa...

Jøjje meg, dere ligger månedsvis forran oss!!! Helt utrolig!!! Og her snør det nå på tredje dagen, kjenner irritasjonen kommer snikende innover denne skrotten.

Hytteturen her en ennå lagt på is pga dette værbruket, for ingen vits i å dra til fjells for å sitte innendørs. I alle fall ikke en uke :-)

Håper nå formen din blir bedre og bedre etterhvert. Slik at du får realisert noen av dine planer og ønsker for disse få fridagene.

Klem herfra.
For nå må jeg styrte til Rune for å høre om han har peiling på Rhododendron...

Anne-Berit sa...

Flotte bilder.Har aldri forstått vitsen med å dra til fjells etter snøen,når man endelig begynner å bli kvitt den i lavlandet.Nei,i påsken er det beste jeg vet å gå og rusle i fjærsteinene,eller rundt omkring i byen,og bare kose meg.Håper du får en flott påske,klem fra meg:o)

AnKa sa...

Så mange fine blomster, uhu. Her ligger snøen enda lenge. Så det blir nok enda ei stund til jeg kan begynne i hagen, og ikke minst ta fram to hjulingen min...
Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.
Ønsker deg ei superfin påske.
Klæm fra nord:-)

FO - 2 sa...

Herlige og vårlige stemninger.
Fine blomster i fin fargeprakt.
Akkurat nå sludder og snør det her ute.
Fint vær til å kose seg inne i. ;)
GOD PÅSKE til deg Gawo! :)

GundaM sa...

Håper formen er stigende, det er den her men den satt langt inn denne gang...

Flotte bilder, her ligge snøen leeeenge enda;(

Fortsatt god påske!

JULIEK sa...

Oj oj så frodig det var hos deg da. Ble jo skikkelig glad for å se de bildene. Har egentlig vært ganske mye vår her og, men i påsken har det vært hvitt. Gleder meg sånn til alt er bart igjen og man kan se blomstene som stikker opp fra jorden : )

Petunia sa...

Jeg reddet påskekyllingen inn før det ble for gale ute...verre gikk det med sjokoladekaninen på et av de ande bildene...han fikk ikke oppleve mange av påskedagene....Nam nam!
Håper du har hatt en fin påske og jeg ggår t i fra at du "sender" hjemmefra. Sikkert lurt å komme seg i hus før alle skal hjem i morgen.
Det har vel snødd på hytta hos deg også.
Venter spendt på bilder:D