onsdag 2. juni 2010

Og sånn går no dagane..........

Om noen lurer på hvorfor det er så stille her på bloggen så er blandt annet dette forklaringen. Jeg kjører. Ensformig? Kjedelig? Nei ikke i det hele tatt. Det er så mye å se langs veiene og mange spennende steder og besøke. Turene kan bli lange eller korte. I helgen feks. ble det en stripe nedover til Sveio. Et av målene var å besøke Ryvarden fyr. Jeg har vært der før og vet at det er et stykke å rusle på gruset vei før jeg er ved fyret. Nydelig vær og stille vind denne dagen, men hvem husker ikke den tragiske natten da Sleipner-forliset skjedde. Nå er det kommet en bauta til minne om alle de 16 som mistet livet. Jeg fotograferer litt og tenker at dette må jeg skrive om og vise mine bloggvenner. De bør absolutt ta en tur til Sveio. Vaffel og kaffe kan de kjøpe i kafeen og naturen ordner med panorama og underholdning. Jeg har alt satt meg på GoldWingen og er klar for neste tur.

7 kommentarer:

Turid sa...

Morsomt at du sier det, for vi skal en uke til Sveio i juli! Har leiet en superhytte/villa med båt der;)

Og en av dagene står allerede Ryvarden fyr på programmet!

Rune Eide sa...

Jeg har ikke vært på Ryvarden selv om jeg en gang ikke bodde så veldig langt unna - nå må du bare publisere flere slike. en nytelse!

Turid sa...

Herlige bilder-æ sier det igjen :Takk for at æ får være me på turene dine!

Berit T sa...

Ja på Ryvarden er det fint, og så pleier det å være utstilling der også. Nydelig plass nede på bergene.
Ufattelig den tragedien som utspant seg der rett utfor.
Ha en fin uke videre, og flotte turer rundtom.

HildeS/Frøken Fryd sa...

Ryvarden fyr pleier me å besøke ein gong om om sommaren, så det vert nok ein tur i år også:)
Flott plass.
Ulykka kjem eg nok aldri til å gløyme, det var heilt forferdeleg det som skjedde den gangen.
Neste gang du er på desse kanter, så snu nasen mot Oslo på E 134, og vips så er du hjå meg:)))
Skjønar godt at du storkosar deg på desse turane.
God tur videre.

Anne sa...

Godt du deler litt opplevelser med oss som må tråkke rundt selv :-)

Marie sa...

Når havet ligg nærmare speglblankt er det vanskeleg å førestille seg det dramaet som utspelte seg her under Sleipnar forliset.

Vakre bilde!