lørdag 15. september 2012

Kjøreglede

  Trodde du det var slutt på MC kjøringen når kalenderen sier september? Neida, ikke for meg og mine mcgutter i hvertfall. For godt innpakket i fargerikt regntøy er det helt ok og kjøre selv i regnvær. Det finnes som sagt ikke dårlig vær, bare dårlige MCklær. 
 Og om snøen kryper litt vel langt nedover toppene
 klarer vi oss noen mil når varmeholkene er skrudd på ..
...  og ullundertøyet blir dobblet. :-)
Opplevelsen av naturen gjør at å fryse litt er en liten pris å betale. Ikke alle som forstår det, men de om det.
Så i ukene fram mot november blir det noen turer til. Helt sikkert.
... og så får vi heller finne et sted med tak over hodet når vi stopper og skal ha kaffepause, for akkurat nå er det bare regn i sikte i dagene framover. Kjøregleden er stor uansett.

8 kommentarer:

Rune Eide sa...

Du nyter høstlivet mer enn de fleste :-) - kjør "på"!

Per Ove sa...

Jeg skjønner svært godt hva du mener. Har hatt flere turer i sommer/høst hvor været ikke har vært det beste, men hvor kjøregleden har vært stor.

Ha ei flott uke:-)

Havfruen sa...

Ah....utrolig herlig å se....du er et bevis på at vær er bare vær......og det kan vi kle ut!
God tur videreog klem fra mæ i regnklær...

Irene sa...

Herlig! Skulle ønske jeg hadde den samme iver i behold som tidligere. Blitt en godværskjører.

Merker "gikta" når det blir rått i lufta, klarer ikke den harde clutchen på Ducatien for lenge av gangen. Gubben ymtet frempå om at vi skulle selge begge syklene og kjøpe en stor tursykkel (vet han sikler på en BMW), men jeg er ikke klar for å blir passasjer på heltid riktig ennå :o) Satser på mer fri og bedre vær neste sommer. For noen langtur vestover ble det heller ikke i år. Men Bergen stikker vel ikke av, hehe.

Ha en fin uke!

Ireneklem

Viola sa...

Hei sann, dette var jammen meg litt av noen sykler! på 2hjul! :))

Ja jeg kan tenke meg at naturfølelsen er mye større enn fra en bil, jeg synes de ser så frie ut de som suser forbi.. :)

Håper du har hatt en fin sommer, nå skal jeg se innleggene dine under her.

Kos deg videre, sesongen går mot slutten om ikke lenge.. :)

FO - 2 sa...

Sier som Rune,
kjør på! (:
Og kos dere!
God tur!

Wenche sa...

Er ingen grunn til å sette vekk sykkelen enno:) Du har i allefal fått mange flotte motiv frå tur :)

Tauros foto a foto sa...

Bonito blog y buenas fotos.
Un saludo.
Juan