mandag 2. juli 2007

Flydalsjuvet, Geiranger og Ørnefjellveien

Jeg er underveis på min feriereise nordover. Et spennende sted å kjøre for alle MC frelste er turen til Geiranger. Uansett hvilken vei en kommer inn. Det er tre muligheter. Med båt, inn den trange lange fjorden, eller ned svingene fra Stryndefjellveien, eller ned Ørnefjellsveien fra Eidsdal. Jeg valgte ned fra Strynefjellet. Bratt og svingete. Og på veien ned til Geiranger er det obligatorisk stopp ved Flydalsjuvet. En fasinerende utsikt. Tok nesten pusten fra meg. Selve Geiranger er ikke så spennende lenger. Det synes jeg er blitt altfor turistifisert. Cruiseturistene har helt tatt over og kaianlegget dominerer. Men god softis har de.
Etter en god natt søvn har jeg psyket meg opp til å kjøre svingene opp fra Geiranger. For jeg kjører videre og da må det bli Ørnefjellsveien. Kjørte opp tidlig morgen før alle bussturister var på hjul og dermed hadde jeg svingene for meg selv. Kjente at pulsen var litt høy men etter 2 svinger gikk det som en drøm. Og været var på min side. Jeg er på vei til Trollstigen........

2 kommentarer:

Muffin sa...

Så flott landskap, og for noen nydelige bilder! Ha en fin sommer fortsatt, og kjør endelig forsiktig!

GAWO sa...

Fint at du likte bildene mine Muffin. Jeg lover å kjøre forsiktig, og til nå har det gått svært så bra. Fine veier og alle kjører pent.