onsdag 17. september 2008

Full gass

IMG_0867
Jeg tar en stopp ved en rasteplass langs Hardangerfjorden
IMG_0866
.......for å kose meg med deilige plommer
IMG_0879
.... men Etter dette oppslaget i et busskur på Syltøy
varer det ikke lenge før mange flokker seg om meg. Jeg hører rykter om finnerlønn og planer om å levere meg ved et rødt hus på Sotra. Men var det ikke forrige helg den etterlysningen gjaldt? Henger det fortsatt en "Missing -plakat" på Sotra. Har finnerlønnen øket? Men akkurat nå er jeg veldig gira på kjøring. Og MCsesongen er på hell.....
IMG_0883
..... så jeg stikker. Men flere legger seg på hjul bak meg. Her blir det full gass. Godt det står skiltet at 50 er opphevet.

8 kommentarer:

Petunia sa...

Jeg fikk ikke frem det ene bildet i innlegget her. Men jeg forstod det var det med busskuret fra bloggverdenes mest berømte øy...i alle fall fra forrige helg;)
Er det satt en pris på ditt hode, så er det best med klampen i bånd..

GundaM sa...

Hihi, ja trå til men kjør nå endelig forsiktig kjære du ;0) Har litt respekt for disse svære greiene...

Rune Eide sa...

Jeg har en følelse av at det må en kronerulling til for å ta den boten som lokker i det fjerne!

Eller kanskje Petunia kan bake en kake med fil i?

Louise sa...

Beautiful! Especially the first two. Excellent photo series.

ArneA sa...

For samferdsels ministerens sjåfør var ikke skiltene noe å bry seg om har jeg lest et annet sted

Anne sa...

Kjør nå endelig forsiktig sier nå jeg!!! kom deg velberget til vinteren GaWo.

Og klart var du savnet, du kan ikke tro hvor kjekt vi hadde det. Ler ennå inni meg over alle morsomhetene. Vi overnattet vet du i et hus noen få hundre meter fra Ida. Nytt og vakket hus..., men da Marie kom litt senere enn oss andre (vi da som ble møtt av selveste Petunia på flyplassen kl 13!! Gunda så henne tvert der hun sto, og gjenkjennelsen kom umiddelbart, ble helt rørt til tårer jeg)vel... ja, det ble litt styr med kofferter, og Gunda og jeg glemte vår i bilen til Ida, og utpå morgenkvisten da når vi skulle legge oss fant vi jo dem ikke i det huset. Vi ringte Ida som skulle gå imot oss. Hun kom i tussmørket du, med en koffert i hver hånd... og tenk deg det bråket!!! med de små kofferthjulene på asfalten der... en Ida som strente mot oss... halve Sy... vvåknet vel, kikket ut gjennom kjøkkenvinduet og tenkte... ja ja nå reiser hn fra mann og barn!!!

Gud som vi lo...

Først nå begynner jeg å komme meg litt, men det var verd hvert et sekund. Nei, dette frister til gjentakelse, uten tvil!!

Vi må vri våre hjerner til nye sprell..., og da skal du være med.

Varm klem i kvelden til deg.

Plommer i Hardanger da gitt..., så godt.

Pernille sa...

Det ene bildet funker ikke, men jeg skjønner alikevel hva det er;)
Og jeg tror så bestemt at du prøver å lokke meg nedover! Men vet du ikke at en skal være snill og ikke lokke gamle damer? Jeg kan jo bryte lårhalsen på forsøket i å nå nedover! Hahahaha.
Kanskje jeg kan ta fly tilbake om jeg kan heve finnerlønna;)

Natti natt, Gawo:)

Ivar Østtun sa...

He he. Etter en kasse med plommer kan jeg tenke meg at det ble "full gass" ja. Sikkert en fordel å kjøre først ;-)