tirsdag 25. november 2008

5 på rekke og rad

Jeg har fått en utfordring.
Først fra HildeS og like etter fra Pernille. Jasså jenter, dere vil vite litt mer om meg? OK, jeg tar en utfordring. Her kommer 5 om litt forskjellig på rekke og rad. Jeg kunne ha skrevet at jeg liker fred og fordragelighet, elsker naturen i all slags vær, hater urettferdighet, blir selv sur av morgengretne personer, og synes røyk er ekkelt, men dere skal få vite litt andre ting om meg
5 jeg liker
MC turer - sammen med venner (overrasket?)
Fjellturer (men det vet dere alt...)
Fotografere
Hyggelig lag med familie og venner
Å være ved sjøen
5 jeg ikke liker
Småkryp
Lutefisk (klarer ikke lukten)
Tung parfymelukt
Sure personer
Løgn
Rot
.. ops..det ble visst 6. Det er mye lettere å komme på hva jeg ikke liker.
5 om mat/drikke
Min gode venninnes potetsalat :-)
Druer
Vin
Gjærbakst
Farris
5 om musikk
Mark Knopfler
Allison Krauss
Chris Isaak
Sarah Brightman
Gabriella Cilmi
Oppdrag utført! Jeg lener meg tilbake og koser meg med Chris. For kos er noe jeg liker.

8 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Sjå der ja.
Koseleg å få vite litt meir om deg også.
Det har vore så fint og kaldt snøver dei siste dagane, men nå er det begynt å regne.
Så då er det vel klink is i morgon når eg skal på jobb.
Det er nok tryggast å ta bilen likevel, nedoverbakke heile vegen.
Du må ha ei fin veke,
og snart er det helg:)
Klem H

Turid sa...

Se der ja, nå vet vi litt mer om deg!
Nå har jeg kost meg med Chris og...hihi.
God natt! ;)

Pernille sa...

Hærlig å lese mer om deg. Blir litt mer kjent med andre sider av deg:) Tusen takk for at du tok utfordringa:)

Ser vi har noen felles trekk. Men Lutefisk??????? Liker du ikke det? Å gu, man kan jo ikke være uten! Hi hi hi, noen elsker det og noen hater det. Godt at man er forskjellig:)

Ja eplebildet ditt er virkelig et vakkert julekort. Fy sørn så vakkert! Tusen takk for tilbudet om å bruke det. Du skal ikke være trygg for at jeg ikke tar tilbudet;) Men da hadde jeg poengtert at det ikke var mitt bilde. Forresten jeg tror ikke mine venner hadde trodd at jeg hadde tatt det heller. Hi hi hi.

Måtte forresten le litt da jeg leste utfordringen din. Jeg sitter her å nyter musikken, stemmen og gitaren til Mark Knopfler:)

Stooooor nattaklem fra meg:)

Anne sa...

I grunn er vi ganske så like alle mann :-)) Det er vel derfor vi finner tonen så godt også.

Flott dag til deg vennen.

Petunia sa...

Må flire litt jeg.. Ikke vondt ment, men Mark Knopfler er vokalisten i Dire Straits. Du skrev at du ikke hadde hørt om noe av den musikken/artisten jeg likte.
Dire Straist var før Mark gikk solo. Og han har beholdt sitt særpreg på musikken også etter han har klunket litt på gitaren helt å egen hånd. Jeg kan absolutt anbefale deg å høre på Dire Straits. Spesielt album som "Brother in arms","Communique" og "Love over gold". Jeg er helt sikker på at dette er musikk du har hørt før, men ikke har fått meg deg hvem som spilte.
Søk på You Tube, så finner du sikkert noen videosnutter.
Ellers så kom ikke listen din med noen store overraskelser. En flott liste det der:)
Har du klart å holde deg på bena i dag da?
Måtte le av det du skrev om din mor - at brodder var for eldre folk!!!!!!

Petunia sa...

PS. Liker ikke lutefisk så godt jeg heller. Synes ikke det smake noen ting og står gladelig over et måltis når det blir servert...........
Fatter ikke at dette har blitt så populærmat..

Rune Eide sa...

Mye god viten...

Jeg likte spesielt det om å like fotografering og ikke å like lutefisk (også kalt tørrfisk marinert i kaustikk-soda).

GundaM sa...

Ja, der ble jeg litt klokere på deg søte du ;)

Og du, de fuglene mine står ute i snøføyka. Inne i et skap jeg laga som er ute i hagen ;) Så fint du likte det!!

Og den elektrikeren ja...Kunne vel vært hans mor, hhuttitu som tiden går men nå er det nå blitt lys og varme her nede i kjelleren hvor ejg nå sitter og blogger ;0) Han vi hadde først hadde visst gått av med pensjon...tro det eller ei!

Klem