tirsdag 12. mai 2009

Blomstringstur i regn

Det blomstrer i Hardanger i mai - ingen tvil om det - og den som vil se og oppleve det kan ikke vente til neste uke eller til været er akkurat perfekt. Det varer så kort, dessverre, så blomstringsturen må gjennomføres når blomtringen er der. På tross av regn og bare 8 grader. Men jeg bryr meg ikke så mye om det regner en skvett. Lyset er så mye mer spennende og fotografering så mye lettere nå solen ikke skinner fra skyfri himmel. Med rett påkledning kan en tur i regn på 2 hjul bli ganske så fin. Nærmest perfekt vil jeg si. Om med denne utsikten langs veien skjønner du hva jeg mener. Ikke sant?Jeg fikk en fantastisk tur i helgen - hele 270 kilometer - og her er et lite bevis på at det blomstrer som bare det.Dette er en av farvorittblomstene i mai. Det er fare for at det kan komme flere bilder her på bloggen.

15 kommentarer:

Turid sa...

Nydelige bilder! Sikker på du hadde en flott tur tross vær og vind. Vi kan ikke sitte å vente på sol heller...:)
Men NÅ er solen her!

Anne-Berit sa...

Det må være herlig å ta sånne turer på biken din.Nydelige bilder og flott natur.Bare kom igjen med flere bilder du,jeg venter.
Ha en fin onsdag:o)

Wenche sa...

Nydelege blomstringsbilder! Såå kjekt med vår:)

Unknown sa...

Så vakre bilder! Jeg elsker engkarse, så første bilde er min favoritt. Lilla marker...

Ha fortsatt en fin uke!

Dagrun sa...

Jeg kan tenke meg at en kommer nærmere naturen rundt seg på to enn på fire hjul. Det så vårlig og flott ut!

Berit T sa...

Har slett ikke noe imot slike bilder kan du vite. Ja det må nytes NÅ, for det er så intenst flott, alt på en gang i år.
Og det er mange hager her også som har slike blomster i plenen sin, iallefall hos de som bruker husene til sommerbolig, og ikke er så ofte. Flott er det iallefall.

Ha en fin dag videre.

Turid sa...

Herlighet - det måtte være en opplevelse - så skjønne- og for en utsikt!!

Sologbolig sa...

Ja her i Hardanger er det flott nå og finveret er komt tilbake også. Disse rosa/kvite epleblomane mot knallblå himmel og med kvite fjelltoppar i bakgrunnen er eit syn ! Er heldig og har epletre i hagen også. Ønsker deg ein fin dag.

ArneA sa...

Flotte bilder, og herlig å se hvvordan våren ER. Ikke bare glansbilder på postkort

Marie sa...

Fantastiske bilde! Epleblomen er ein av favorittane mine også.

HildeS/Frøken Fryd sa...

Nydelege bilete fra vakre Hardanger.
Det er mange år siden eg var der og så bløminga, men det var ei oppleving.
Ha ei god helg,
og ein fin 17.mai.
Smil H

Som mine dager er sa...

Må være topp å kunne kjøre seg en tur når man har slike omgivelser rundt seg. Det blir noe annet å sitte i bil.

Jeg er så enig i at det er utrolig vakkert når frukttrær står i full blomst. Men blir bare helt overveldet, og som du selv sier, det er mye enklere å ta bilder i slikt vær. Bildene dine er nydelige. Vi ser veldig gjerne flere av dem.

Kos deg med uka. Håper du har solskinn der du er.

Klem fra Marit

Synnøve. sa...

Hei.
Måtte in og kikke på dine bilder.
Her hos deg trives eg.
Er sunnmöring i sjel og hjerte så dine vestlandsbilder tar eg meg med i minnet.
Flotte er dem.
Klems Synne.

Anonym sa...

Når det blomstrer i Hardanger ...
Det er flott no i desse dagar.
Du må ha ei riktig god helg. Kos deg på tur.
Klem

HansHB sa...

Jøss, her var det mye flott å se.... må nok legge denne siden til hvis det er ok! Spennende bilder!