tirsdag 7. juli 2009

Eureka

Eureka var det en som ropte. Arkimedis, du husker han?
Arkimedis lov om oppdrift,...... du kan den ikke sant? Jeg fant Eureka i staten Nevada i USA.
På den offisielle hjemmesiden til dette lille stedet står det:
"If you like fresh high desert air, stunning mountain views and no traffic congestion, you'll love Eureka County. " Og det var ikke vanskelig å like denne "byen". Enda så liten den var.
Midt der ute på prærien ligger den. Jeg ventet bare på at en cowboy skulle komme ridende, slenge seg av hesten og slentre bort og hilse på meg og min Harley. Men alt jeg så var en bil som parkerte .... og det ble jo helt feil.
Men det er jo lov å håpe - ikke sant?

6 kommentarer:

ArneA sa...

Senker du ditt legeme ned i et badekar, ringer telefonen.
Og godt du kjører slik at det ikke blir for mange Bourbons i de barene du passerer.
Gor tur videre.
Gleder meg til neste reisebrev.

Petunia sa...

Fantastisk!
Jeg hadde ikke reist hjem før den cowboyen hadde dukket opp;)

Anne-Berit sa...

Så ut som kulissene fra en westernfilm ja,ventet bare at Clint Eastwood skulle dukke opp med hatten nedi pannen,og med skyter`n klar,hehe.
Ha en riktig god tur videre.
PS:Sheltiespesial er en hundeutstilling for bare Shetland Sheepdog-rasen,som vår Titti er av.Sheltie er en internasjonal forkortelse for Shetland Sheepdog.
Klem fra Anne-Berit.

9na sa...

Stilig! Finnes det faktisk slike gater utenfor Disneyland! Kjempekult. God tur videre.

Louise sa...

what a cute little town!

Unknown sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-).
Samantha
Best Affordable Security Systems Suitable for Renters and Apartments, Business and RV