onsdag 12. desember 2012

Tårn langs Nordåsvannet

 Bergen er fortsattt nydelig kledd i vinterdrakt, men dessverre blir det svært liten tid til fotografering i dagslys. Kun helgene kan brukes og da må været slå til i tillegg. Sist søndag var en sånn dag da alt klaffet. Jeg tok turen til Kyrkjetangen ved Nordåsvannet. Vannet forandrer seg i takt med tidevannet siden det er forbundet med Grimstadfjorden, og dermed oppstår det spennende formasjoner i isen om vinteren.
  Jeg gikk langs vannkanten og oppdagt spir og tårn i utallige varianter. Det var bare å fyre løs.
 Her du lyst til å lage litt andre julekortmotiv kan du få tips av meg til å ta turen hit.
Og blir ikke tårnene høye nok får du heller rusle opp mot Gamlehaugen og fylle minnebrikken med motiver der fra.
God julekort fototur. :-)

6 kommentarer:

Anne sa...

Vintervakkert i Bergen om dagen, og nesten så det ser ut til at dere har litt mer snø enn oss her i Trøndelag. Vi har kulden da, men vi holder ut :-)

Samme hos deg som hos meg, det blir tur bare i helgene på denne tia på året, men sola snur nå snart, og det gledes det over!!

Flotte bilder, og `slottet` ser jo som om det er hentet ut i fra et eventyr!!

Irene sa...

Oi, så flott ... isskulpturer, ren hvit snø som brer seg over landskapet. Slik må nytes!

Men det er dårlig vær i vente i helga ... selv rømmer jeg landet. En liten pause skal bli godt å få. God helg, snuppa!

Klemmer I

Rune Eide sa...

Jeg følger visst ikke så godt med i Bloggland for tiden når jeg går glipp av disse bildene.

Nummer 2 var direkte herlig!

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Så for meg allen opp til slottet full av lys:) vakkert og fotogent slott:)

Er vel ikke kåken din? :)))

Fin førjulstid til deg:)) ♥

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Unknown sa...

Nydelige bilder du har her inne:)) Mye vakker natur:)
Ønsker deg ei fin uke:))