mandag 11. august 2008

Værforandring

Er sommeren over for denne gang?
Det kan nesten se slik ut. I går kveld skinte solen igjennom skyene og skapte en trollsk stemning på terrassen min.
Men med mørke skyer truende fra vest var faren for regn stor idag.Og regn ble det i dag. Store dråper slo imot meg......... da jeg labbet ut på terassen, morgentrøtt og gjespende. Utsikten min var med ett blitt ganske så grå og våt. Men pytt, litt regn slår ikke en som bor i Bergen over ende. Her i byn tåler vi en skur og har regnmålere deretter.

18 kommentarer:

Louise sa...

Beautiful!

Thank you for stopping by my blog. I thought I had this in my reader, but it's not the same one. So now I will put it there.

GundaM sa...

Hihi, nei litt regn gjør da ikke no`!

Gleder meg til å besøke byen, har jo aldri vært der!!! Fy å skam, enn det; over førti og ikke vært i Bergen...

Ps. Så masse granskog det er der da...Kanskje burde min mann blitt med, med sin motorsag...?

Anne sa...

Huff ja..., merker det jeg også, det er høst i lufta har blitt. Mørkt om kveldene og fuktig i gresst, og for ikke å snakke om i går kveld, det regnet små blanke kuler her du, på størrelse med erter. Himmelen var svart, og det tordnet og lynte. nesten litt morsomt også *sjø* :-)) trivelig å sitteunder tak når det er slik i alle fall.

Å du å du så lei meg som jeg ble da jeg hørte at du var oppattt den helga :-( Det var lkom ikke med i betraktiningene nei. Men neste gang DA...

Klem herfra en tidlig morgen.
(for må jo prøve å snu døgnet igjen :-))

ArneA sa...

Vakkert.
Det er faktisk sol i Oslo i dag, men sommeren ER OVER.
Bare reiseradioens Kirsti Sparbo mangler.
Ønsker bare litt tørke slik plenen kan klippes. Det vokser fort derute nå med mørke netter

@__EY__ sa...

Heisan,

veldig fine bilder
her, likte også veldig
godt de tre nedunder
her. ( Liker best å se
på fine bilder, fremfor
å lese masse bloggtekst... )

Au revoir ; )

Pernille sa...

Nei, litt regn er jo bare koselig syns jeg:) Hadde nettopp en liten regnskur her også og da løp jeg ut som en unge med hunden og vi storkosa oss;)

Og for et fantastisk himmelbilde du har tatt. Skikkelig trollsk:) Regnbildene dine er jo også så koselig. Og regnmåleren. Hi hi hi, sier jeg bare. Har aldri opplevd regn i Bergen:)


Jo det ble nok en hel del bilder i helga. Nær på 200 og sikkert 40 av noen kjempeartige måsunger (ganske stor). De labbet rundt og falt med hodet i sanden hele tiden. Jeg lo så jeg skreik og fotograferte for livet:)
Skal prøve å få til en fotosafari fra hytta i løpet av kvelden.

Jo vi har litt midnattsol der av og til. Og fantastiske vakre solnedganger. Da storkoser jeg meg:) Agregat har vi så vi får støvsuget og ladde mobilene. TV kan vi også se, men den er ikke i bruk. Vi spiller heller kort eller div spill som ligger i haugevis der ute. Nei, jeg mangler strøm til dataen. Men no har jeg satt gubben på den saken, så får vi se hva som skjer;)

Du får ha en fortsatt flott uke pg kos deg:)

Klems fra meg:)

FO - 2 sa...

Jeg velger å være optimist. Håper jo på noen flere sommerdager fremover.
Og jeg er helt sikker på at de kommer.
Vi har jo vært velsignet så langt denne sommeren.
Når det er sagt så liker jeg høsten veldig godt.
Men, vi skriver "bare" august enda, og det ER sensommer. ;)

Petunia sa...

Stilig!!!
Noe til deg inne hos meg i dag som du må ta med deg:)

Rune Eide sa...

Det er bare bra med skvett nå når vi har hatt den tørreste sommer i manns minne. Bare det ikke fortsetter for lenge...

Gratulerer med nytt bilde "på toppen"! Snakker om "Easy rider".

Anonym sa...

Det regner i Bergen, det er jo nesten pensum i skolebøkene det, ihvertfall i gamle dager.... Det har vært en grå og kald sommer her hos oss, men vi velger å håpe på en fin høst.
Fine bilder fra deg, selv om det er regn bilder, de er enda vanskeligere å ta. Fin dag te dæ!

Pernille sa...

Hallo i natten:)

Du det ligger en liten overraskelse til deg på bloggen min:)

Marie sa...

Godt regntøy er eit "must" når ein bur i Bergen!

Fine bilde :)

Eg har noko til deg på bloggen min, kikk innom :)

GundaM sa...

Her i trøndelag er det faktisk blå himmel og sol!!!tro det elelr ei;0)

God helg hvorenn du er!

Berit T sa...

Å nei sommeren er ikke over enda!!!

Har noe til deg.... inne hos meg.
Klem.

Sologbolig sa...

Ja det såg litt spøkje ut for sommarveret, men i helga har det nå vert riktig fint her. Litt kaldare i lufta kanskje. Eg har holdt på ute i hagen. Stakkars hagen min har vert vannskjøtta i heile sommar, då eg for det meste har vore ute og reke. Men no er eg på plass igjen, starta på jobb på torsdag så nå er det slutt på latmannslivet! Nyt resten av helga!

ArneA sa...

Obs obs
Kjør forsiktig
se her

FO - 2 sa...

"Det er sommer det er sol og det er søndag"... Tralalalalala......! ;)))
Håper du har hatt en fin helg i det fine været! ;)
Jeg sa jo at det ville komme flere sommerdager her vest. Hehe.
Fin fin kveld til deg!

Catta sa...

Åh, hva utrolig flotte bilder av regn og uvær!
Huff, ja... nå er sommeren virkelig over. Her i Oslo er det rett og slett kaldt, synes jeg...! Bringer vel løfter om en vinter med litt snø denne gangen?? Huff...