tirsdag 21. oktober 2008

Norsk Nettfoto

Her om dagen tikket det inn en hyggelig E-mail til meg. Jeg fikk høre om den nye bloggen som 3 av blogg-gutta har startet: Norsk Nettfoto. Ville jeg bli medlem? Gjett om jeg ville. Jeg svarte i en fei, ble medlem og mine første bilder ligger allerede ute på nettet. Klikker du på logoen her tar den deg til internettsiden.
Litt prestasjonsangst er så klart ute og går men jeg har som mål at jeg skal lære mer om fotografering. Mye mer.Og etter at jeg fikk så utrolig bra tilbakemelding på akkurat dette bildet steg selvsikkerheten mange hakk. Er du en av de med virkelig fotoglede er det du som må hive deg rundt og bli et nytt medlem.

10 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Kjempeflott og dristig bilete.
Ganske så abstrakt, men det lika eg:)
Du har eit godt blikk for spanande motiv.
Eg var inne og såg på Norsk Nettfoto, og der var det masse flotte foto.
Kan du sende meg adressa di slik at eg får sende gåva nordover til deg?
Ha ein fine kveld.

Anne sa...

Ja, vet du , det bildet studerte jeg i går kveld !! Flott, og dråper er vanskelige å ta bilder av ja... prøvde i en foss tildligere i høst, eller bak en foss, men fikk det ikke til ennå jeg sto så godt plassert.
Er nok derfor ingen kandidat for denne fotosiden ennå, må nok mer øvelse til!! Eller mye øvelse... :-( du skjønner, for å få tatt de soppbildene måtte jeg sikkert ta 40 bilder til sammen, noen blir så uklare, og en ser det ikke før man kommer hjem. Fikk tatt det flotte bilde gjennom noen stammer, men på søndag kveld da jeg skulle se, var de ikke flotte i det hele tatt. Ble SÅ irritert at jeg hadde tatt støvlene fatt om det ikke hadde blitt mørkt!! Bare 10.15 min herfra da, så ikke lange veien, men du skjønner følelsen. En tror man har det blinkskuddet, og så har man ikke det allikevel :-( Men tur dit denne uka blir det nok ja :-) Aldri så galt at det ikke er godt for noe...

Men du, Rune tipset meg med at jeg måtte spørre deg om kamera da???!!!
Må bare ha et nytt snart, og den sparegrisen skal slaktes når jeg har tatt valget..., men tenker speilrefleks... synes de er så store å ha med på tur?? jeg som liker å ha de i lomma... Kom med noen innspill er du snill...

Flott kveld til deg snuppa.

Petunia sa...

Flott bildet, Gawo! Er i siget jeg også:)

Rune Eide sa...

Og du fortjente hvert eneste ord!!!

Ta det med ned til Master Trykk og Kopi i Strandgaten 200 og et eller annet (UiB har avtale) og be dem trykke det på spesialpapir i så stor størrelse som de mener det tåler. Så kjøper du en fin ramme og henger det på veggen.

Det fortjener både det og du!!

FO - 2 sa...

Enig med Rune! :)))

Marie sa...

Dette bør du ha på veggen ja! Enig med dei andre eg også!

Eg har vore på jobb i dag og med hensynsfulle kollegaer har det gått rimeleg greit..., men har eindel vondt ennå. Glad eg klarer å fungere iallefall :)

Bildene i det siste innlegget mitt tok eg for nokre veker sidan.

Ha ein fin torsdag :)

Stjerneglimt sa...

Flott bilde, at du har fotoøye er sikkert og visst! Har kikket i den nye fotobloggen, og kommer til å fortsette med det med jevne mellomrom =0)
Ha en fin dag!

GundaM sa...

Dæken så flott, uuups da men det er sant ;0)

Gjør som Rune sier da!!!

Klem

ArneA sa...

Bildet ditt er helt top. Det er lett å si her i denne bloggen, men jeg får litt prestasjonsangst når jeg skal gi kommentarer i Nettfoto bloggen. Ønsket er jo å få kommentarene på et litt høyere fototeknisk nivå, og der har jeg ikke mye å fare med. Det er som å vurdere et maleri. Den kunstarten forstår jeg bedre enn det som dreier seg om blendere, eksponeringer, rødtoner etc.
Det å si det bildet vil jeg ha. Det bildet fikk jeg til. Det bildet tør jeg vise andre. Her har kunstneren fått frem noe som er eksepsjonelt.
Slik vil jeg også kommentere ditt bilde. Dette fikk du til. DET er kunst.
kameratype? acryllmaling,papir eller lerret.
underordnet.
Gratulere med flott bidrag både her og der.

Anne sa...

Tusen takk gaWo for opplysninger om fotokamera. Går snart helt i surr dette hodet, utvalget er jo enormt, og den ene testen her overskygger den andre,og man sitter forvirret tilbake.

Har vel kommet deg hjem fra jobb du også nå, og er snart klar til å la helga freden senke seg i stua.
Det flotte været her hos oss i dag da, så jeg går nok bare å håper på at det holder seg noen dager til. opp måt 18 grader skal jeg si deg, og så varmt i sola.

Slettet nok det Sissel innlegget, ble litt for dumt, og litt for skummelt med med så mange lesere fra Bergens distriktet vet du :-)
Alt for mange dumme teite tanker og ideer som kommer en hu når man står med hodet vendt nedover en vaskebøtte :-)))

Fin fin fredag ettermiddag og kveld til deg.