lørdag 13. februar 2010

Sporvalg

Jeg er så heldig å bo sånn til at skiløypene starter omtrent like utenfor stuen min. Og med dette vinterværet som Bergen svinger opp med må dagen nyttes til en liten skitur. Jeg tar sikte på nærmeste vann og tar noen runder der. Trenger egentlig ikke gå runder for det er flere løyper å velge i . På kryss og tvers. Det er bare å ta et valg. Og blir det for ensformig og kjedelig i sånne lette spor .... ja da der det bare å velge på nytt .... .... komme seg over i "vennesporet" og la praten gå. Da er det ikke kjedelig et sekund. Det eneste som savnes er
"Kvikk lunsj hunden". For han finnes i dette sporet, det har vi hørt rykter om.
God helg!

6 kommentarer:

Turid sa...

Gnistrende flotte spor hos dere- her var det vann under våre skispor i dag- men en super flott dag likevel ute i skisporet!

Petunia sa...

Hehe!
Han var der tidligere på dagen da solen kom inn fra Qbakkene omtrent. Her ser det ut som solen nesten stod over Bj..
Nydelige bilder du har tatt og det er flott der nede. Ganske ok å gå noen runder der.
Jeg gikk over isen for første gang i dag, som sagt. Jeg ville aldri ha gått over isen nærmt demningen, men de tror jo at han at falt ned fra demningen da og jeg gikk over den på torsdag og jeg kan bekrefte at det var litt småglatt. Hvis han i tillegg har gått over når det har vært mørkt, så har det sikkert vært kaldere og frostrøyk og slikt kan ha gjort det mer istete.
Uansett, så er det veldig veldig tragisk....

9na sa...

Herlige vinterbilder. I år har vinteren vært fullstendig nydelig spør du meg.. Har desverre ikke fått til så mange skiturer som jeg skulle ønske, men den er enda ikke over. God søndag!

Rune Eide sa...

Her har du virkelig fått lekt deg, både foran og bak kamera. Bildene er så full av elementer at det er en fryd. Jeg tror jeg foretrekker nummer to (gjett hvorfor :-) ) eller nummer to på grunn av teksturen i snøen.

FO - 2 sa...

Nydelige bilder.
Idyllisk og vintervakkert! :)

God søndag! :)

S-V-H sa...

Beautiful photos, Gawo! especially the two skiers who are crossing the road. The light is very nice!