lørdag 30. juni 2012

På 2 hjul igjen - Dag 1

 Sommerferiestart.
Det betyr for min del en tur på to hjul. Da har jeg lyst til å dra både hit og dit. Høyt og lavt. Jeg har som oftest ingen fastlagt kjøreplan og turen blir lagt etter vær og lyst så det er egentlig veldig usikkert hvor jeg ender. Men nå er jeg i hvertfall på veien igjen og første legg i dag ble helt på Vidden bokstavelig talt.
Jeg kjørte over Hardangervidden. Vilt og vakkert og fortsatt veldig vinterlig. 
 Farlig veitrekning også etter skiltene å dømme, men jeg beholder hjelmen på og klarer meg bra.
 Det er mye snø i fjellet til juni å være og snøsmeldtingen fører til store elver. Spennende å se på.
 Jeg er fornøyd meg dagens kjøring, 344 km ble det, og før jeg tar kvelden løser jeg opp stive MCmuskler med en aldri så liten rusletur på ukjente stier. Første feriekjøredag ble jannen ikke værst.

5 kommentarer:

FO - 2 sa...

En spennende måte å loffe på.
Ønsker deg mange fine og spennende opplevelser på tur.
Og fint vær, ikke minst.
Kjør forsiktig og god tur!

Berre Kristin sa...

Eg har ein svoger som resar rundt på ein slik ein, og er alltid litt redd for han. Men reknar med du køyrer fint:) Då er det jo ein ypperleg måte å koma seg fram på! Ha ein fin ferie:)

Gunsside sa...

Høres og ser ut som en spennende tur ;)
God tur videre... ;)

Irene sa...

Flotte bilder, snuppa. Ser ut til å være en fin feriestart .... og mange mil ble det også første dagen.

Skulle dere være i nærheten, lov meg å ta kontakt!!! Tirsdag til søndag skal jeg ha fri. Da skal jeg nyte noen dager ved sjøen.

Vår MC-tur er ennå ikke bestemt. Planlegges nok ad hoc ut i fra gubbens fridager og vær!

God og trygg tur videre!

Anne sa...

En kan forstå et dette gir frihetsfølelse, velge den veien en bare kunne tenkt seg akkurat der og da :-) vinter og sommer på en og samme tur, bare det er jo spennende. Men ikke måte på hva du kjører heller... rart du ikke blir sår i rumpestumpen din :-)))