mandag 2. juli 2012

Kultur på en søndag - Dag 2

 Søndag er dagen for å få litt kulturell innputt. Etter å ha kjørt litt stopper jeg først ved Hadeland Glassverk. Det kryr av folk som er ute i samme ærend, og i tillegg har NAF stand på område i dag. Kjøring og kultur passer fint sammen. Jeg kikker på Glassblåserhytter g er innom de forskjellige utsalgene og får også med meg utstillinger og historier om Hadeland Glassverk. Mye spennende å se på. Store og små glass, og akkurat de her fanget min interesse. Kjempedigre!! Kommer som nyheter til jul i butikkene kanskje?
 Så drar jeg videre til Kistefoss. Der finner jeg fram til Kistefoss Museum, og skulpturpark. Glass i digre formater der også. Artig.
 Se så spennende. Mange stod her og fotograferte gjennom dette glasset. Inni var det en vannfontene.
 Det var skulturer i alle størrelser og fasonger 

 Min farvoritt ble faktisk denne.
 Litt av hvert å se på med andre ord. Både det jeg forstod meg på og det som var mest til forundring.

2 kommentarer:

Rune Eide sa...

Det som er til forundring er ofte det mest spennende :-)

God tur videre!

Irene sa...

Ja, her var det litt av hvert å se på! Artig å følge deg på turen!

Ireneklemmer