tirsdag 25. september 2007

Overraskelse på døren.

Jeg ble så glad. Da jeg kom hjem fra jobb fredag hang det en pose på ytterdøren min. Når sånt skjer, og det skjer sånn av og til, blir jeg veldig overrasket, spent og glad. Og spørsmålet melder seg med en gang. Hvem har vært her mens jeg har vært borte og hva er det i posen. Jeg låste opp døren, tok posen med meg inn og pakket opp i en fart. Der fant jeg en bok som jeg har på listen over bøker jeg vil lese, men ikke bare det: her er resten av innholdet i posen.
Jeg skjønte med en gang hvem som hadde vært ved min blå ytterdør!
Husker dere Petunia som ville lære oss og strikke sokker? Sokkene hun hadde på pinnen har plutselig havnet på mine labber. Og de passet perfekt. Jeg jublet, pakket alt sammen i bagen og drog rett på hytten og fredagskvelden satt jeg framfor hytteovnen, sendte en varm tanke til min bloggvenninne Petunia, og riktig nøt følelesen av varme nye labber på labbene. Sjokoladen gjemte jeg til søndagsturen. Tusen takk kjære Petunia for at jeg var den heldige som fikk en overraskelse på døren.

15 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Ååå, så koseleg å komme heim til ei overrasking.
Du er jammen meg heldig, og Petunia er veldig snill:o)

Marie sa...

Så heldig du er! Det varmar å bli sett pris på :o)
Koseleg bilete det med ovnsdøra...

FO - 2 sa...

Sånne naboer skulle vi alle vært og alle hatt! :)
Uventede overraskelser gleder aller mest, og når boka hadde stått på ønskelista di, ja da tipper jeg at du ble glad ja.
Perfekt, siden du skulle på hytta.
Hjemmelagede gaver ligger det mye omsorg bak. Sokkene kan varme deg gjennom høsten og vinteren.
Henger meg på Hilde S.
Petunia må være veldig snill! :)

Jeg pleier å få makrell av nærmeste nabo sommeren gjennom.
Tror jeg skal gå bort med en stor pose tomater i dag! :)

Klem fra en inspirert Ida.

Anonym sa...

Heldig du, da!
Ikke dårlig å bare få en sånn presang på døra. Og hjemmestrikkede ullsokker er best i verden, spør du meg. Hmmm... Ullsokker, kvikklunsj og bok... Kan vi gjette at hun visste at hyttetur var neste post på programmet?!

Petunia sa...

Bare hyggelig å overraske litt i hverdagen og jeg visste jo at du skulle på hytten..om jeg er så veldig snill er en helt annen sak;)

Anonym sa...

Tenker du ble glad! Varme gode lester , ei spennende bok , i tillegg kvikklunsj til søndags turen. Ka mer kan man ønske seg, når en kommer hjem til døra si.... Ha en fin tur!

GAWO sa...

Hildes: Jeg følte meg veldig heldig og Petunia er kjempesnill som tenkte på meg.

Marie: Det varmer like mye som en ny god ovn å bli satt pris på. Håper at jeg kan glede andre like mye som P. gjorde.

Ida: Etter det du skriver bor du også i et godt nabolag. Og du er med på å lage det ekstra godt. Vil tro at det er noen som blir glad for friske tomater.

Lillefix: ser ut til at Petunia visste hvor jeg skulle i helgen ja. Og ullsokkene som hun har laget tror jeg må være blandt de beste i verden.

Petunia: ja jeg ble veldig overrasket. Og kjempeglad. Kan ikke skjønne at du vet at jeg bruker 38 1/2 i sko. Labbene satt som et skudd. Og KvikkLunch, ja det bare må jeg ha med på tur. Må bare ha det! :-)
Og du - jeg kan slå fast at du er snill!! Så nå vet dere alle det :-)

Turid: ja jeg ble så glad kan du tro. Alt i pakken passet så fint sammen. Nettopp hva man trenger når det er grått ute. Og tur ble det... og sjokoladen ble med i sekken den ene veien!

randi K design sa...

Jeg har tagget deg, sjekk bloggen min

[morgrethe] sa...

Wow.. det må jeg si var en flott gave. Bor Petunia i nærheten av meg også kanskje??.... hadde vært stas med en overraskelse. *smil*

Anne sa...

Noe så trivelig :-)

Overaskelser elsker vi jo. Blir peiskos med varme føtter, mord og mysterier og sjokolade på deg nå da.

Kos deg snuppa.

Anonym sa...

Å, det er slikt som setter glede og et smil i hverdagen!! En liten ting betyr så mye...ikke at dette var så lite da, men du skjønner hva jeg mener!?
Den boka har jeg. Kan ikke si så mye ennå, for jeg har bare lest tre-fire sider....for noen uker siden...og så ble jeg så trett, og siden har den bare ligget der. men den er ikke kjedelig!!!

GAWO sa...

Randi K: jeg stikker innom deg jeg. Flere har tagget meg, og det er koselig, men jeg har ikke hatt tid enda til å svare. Men det kommer!!

MorGrethe: kanskje du har noen i nærheten av deg som blir inspirert av å se her på bloggen. Det er lov å ønske seg overraskelser :-)

Anemone: ja nesten sånn ble det. :-) lo av siste kommentaren din. #flirer#

Sylvia: Jeg sparer litt på boken enda. Har litt liten tid til lesing.Det var verre med sjokoladen. Den forsvant!!

Tone sa...

Nææ...såå koselig!
Ha ei fin helg på hytta då :)

randi K design sa...

Kjekkt med gode venner!!! - og gode overraskelser!
Ha en fin uke!

Helle Kjersti sa...

Hei. Jeg har kikka på bloggen din nå i dag. Utrolig fine bilder fra turene dine!!