onsdag 30. mars 2011

Engø Gård

Når jeg trøtt og sliten etter en lang dag på motorsykkelen tar kvelden er det ikke helt likegyldig hvor jeg overnatter. Hjemme er jo best, men når jeg ferierer liker jeg også å bo bra. Mange som kjører Gold Wing velger å bo i telt men det er ikke helt min greie, men det trenger heller ikke være 5 stjernes. Jeg har bodd på mange rare steder, der noe har vært bra og noe har vært, ja rett og slett mindre bra. Men stort sett så finner jeg alltid et brukandes sted. Av og til er det deilig og unne seg litt luksus. Jeg liker å ha det trivelig rundt meg og jeg synes det er spennende å lete opp steder som har det lille ekstra. Ingen ting er bedre enn å vite "at i natt skal jeg sove som en prinsessese". Har du hørt om "De Historiske Hotel og Spisesteder? Jeg "samler" på dem og samlingen min rommer en del nå. I fjor la jeg til et par ekstra og det ene stedet fant jeg på Tjøme. Jeg besøkte "Verdens Ende" og da oppdaget jeg plutselig Engø Gård.



Det var et fantastisk sted. Jeg fikk et helt hus for meg selv og hagen var bare nydelig. Her kunne jeg virkelig nyte kvelden.




Det var badebasseng for de som ønsket det, turmuligheter, uteplasser, historiske bygninger... og maten, ja den var bare fantastisk. Jeg kan love deg at jeg sov som den prinsessen jeg er og jeg kommer mer enn gjerne tilbake.Du finner meg i hagen en eller annen gang i sommer. Jeg har funnet fram en stol til deg også :-)!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dette så fristende ut GAWO! godt du har satt ut stoler til alle oss som har lyst til å være med. Kanskje du kan være guide på en rundtur til "De Historiske

Anne sa...

Har du sett på maken :-0 der skulle en gjerne vært på en liten husmorferie ja, huset var jo som hentet ut i fra en eventyrbok jo.
Kjempetrivelig å se til, og helt klart MYE mer spennende enn alle de hotellrommene som nesten er prikk lik, og desverre ganske så kjedelig. Nei, dette frista du :-)

Kommer fra Tyrifjorden jeg, vært der på kurs noen dager og hotell det også, nyt og kjedelig, men de har ett gammelt hus der på Gjektvollen hvor spisesalen ligger, og der er faktisk utrolig til sjarme. Gammelt og ærverdig, men klart de trengtevel mer plass til sine konferanser.

Våren kødder skikkelig med oss trøndere om dagen, sist uke var en påkjenning uten sidestykke, med så mye snø og vind at en holdt regelrett på å gå opp i liminga. Bedre nå, men faktisk -12 grader i dag tidlig.

Rømmer landet snart jeg, har behov for å gå med lave småsko, he he

Håper damen har det bra sånn ellers, for nå er det vel like før det braker løs, med sykel og massevis av planer tenker jeg.

Varm klem til deg vennen.

Anonym sa...

Hei,
Engø, ja, der var vi for noen år siden. Helt super-fantastisk, både mat og omgivelser var en flott opplevelse! Og badehuset, da... DET var deilig!
Hilsen fra Cathrine