torsdag 24. mai 2007

Petuniakake

Det regner og det regner og da blir det lite motorsykkel-kjøring. Desto mer tid til blogging. Men blogging kan være nyttig. Jeg får inspirasjon til så mye rart, for bloggere er så flinke og deler villig vekk både sine oppskrifter og ideer. Titt og ofte er jeg innom Petunia sin koselige blogg og idag var det hun som inspirerte meg til å prøve ut en spennende eplekake. Du finner Petunia sin blogg her. http://petuniablogg.blogspot.com/ ... og leter du litt i hennes artige skriverier dukker eplekakeoppskriften fram.
Jeg fusket litt... jeg skrellet ikke eplene. Bare delte de i fine båter. Men ellers så fulgte jeg oppskriften ... og la eplene i to lag i røren.... ..hakket manler og drysset over og... vola...etter 45 min luktet det nybakt kake i hele huset. Kaken var så lett å lage at jeg tror jeg lager en til og overrasker alle på jobb med kake til lunch i morgen. Får du lyst på en bit? Da hopper du rett til Petunia sin blogg og leter fram oppskriften og går igang du også :-) Jeg kan love deg at kaken er god.
Og siden jeg var i det eplekjekke hjørnet kastet jeg meg over bokhyllene mine og rotet fram min trivelige eplebok. Mens kaken stod i ovnen leste jeg historier, myter, kjerringråd og alt som handler om epler. Pluss en haug med oppskrifter på gode kaker. Jeg har bakt flere av dem og anbefaler boken til alle.

3 kommentarer:

Petunia sa...

he he! Sender deg honoraret for reklamen for siden min! Sjekk eller kontant??? ;-)

Petunia sa...

For å være helt seriøs, så er kaken lett å lage...Til og med far kan klare dette...hint hint..

GAWO sa...

Kaken var lett å lage. Og i tillegg smakte den så godt at jeg tviler på om det blir så veldig mye igjen til de på jobb :-)
Petunia, jeg reklamerer mer enn gjerne for siden din for der har du alltid noe spennende nytt.